ریاضی و کلاس اول

ریاضی و کلاس اول ابتدایی

ریاضی و کلاس اول

ریاضی و کلاس اول ابتدایی

سوالات علوم فصل 10

شنبه, ۱۰ بهمن ۱۳۹۴، ۰۶:۰۸ ب.ظ

فصل 10 : در اطراف ما هوا وجود دارد

-1در اطراف ما چه چیزی وجود دارد ؟ هوا

-2چگونه می فهمیم که هوا وجود دارد ؟ چون نفس می کشیم و زنده ایم

-3با آزمایشی بیان کنید هوا وجود دارد ؟ وقتی با باد بزن باد می زنیم با جا به جا شدن هوا می فهمیم هوا هست

-4هوا در انجام چه کارهایی به ما کمک می کند ؟ در روشن کردن آتش  حرکت قایق های بادبانی - تولید برق  حرکت هواپیما در آسمان خشک شدن لباس های شسته شده  بادکرده چرخ ماشین و حرکت آسان ماشین به روی آسفالت خیابان

-5آیا هوا به جانوران هم کمک می کند ؟ بله به پرندگان کمک می کند تا در آسمان با سرعت بیشتری حرکت کنند و به جانوران کمک می کند تا با سرعت بیشتری بدوند و از دشمن فرار کنند یا برای پیدا کردن شکار سریع بدوند.

-6چرا هوا باید پاکیزه و تمیز بماند ؟ چون زندگی تمام موجودات زناده به هوا بستگی دارد . حتی جانوران داخل آب نیز از هوای داخل آب برای نفس کشیدن استفاده می کنند . پس اگر هوا آلوده و کثیف باشد هیچ موجودی در آب و خشکی نمی تواند به زندگی ادامه دهد.

-7چه چیزهای باعث آلودگی هوا می شوند ؟دود ماشین ها و کارخا نه جاتی که نزدیک شهر ها ساخته شدهاند. سوزاندن چوب و لاستیک ماشین ها - افراد بیماری که آب دهان یا بینی خود را روی زمین انداخته و هنگام سرفه و عطسه جلوی دهان و بینی خود را نمی گیرند.

-8 بعضی بیماری ها چگونه از را هوا منتقل می شوند ؟ وقتی کسی بیمار است و هنگام سرفه و عطسه کردن جلوی دهان و بینی خود را نمی گیرد ذرات میکروب بدن او در هوا منتشر شده و باعث آلوده شدن هوا و سرایت بیماری به دیگران می شود . همچنین فرد بیمار با تماس داشتن با افراد سالم و رعایت نکردن بهداشت باعث آلودگی هوا و شیوع بیماری بین انسان ها می شود.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۱۱/۱۰
سیمین قوامی نژاد

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی